Tijdens reizen stuiten reizigers op een tal van besmettingsbronnen. Hierbij kun je denken aan deurklinken, huurauto's, taxi's, vliegtuigtafels en afstandsbedieningen van hoteltelevisies. Vooral in de komende herfst- en wintermaanden is het aantal gevallen van verkoudheid en griep hoog. Je wilt natuurlijk niet een verkoudheid of griep je zakenreis of vakantie laten verpesten. Het is de verantwoordelijkheid van elk hotel om zijn gasten en personeel een schone omgeving te bieden en de gevolgen van infecties te beperken.

Influenza griepvirus verkoudheid

Bij Diversey bieden wij oplossingen voor infectiepreventie en bestrijding die u helpen om uw gasten tevreden te houden en nieuwe klanten aan te trekken. Een goede infectiepreventie waarborgt ook de gezondheid van uw personeel, dat van cruciaal belang is voor uw succes en om uw bedrijf draaiende te houden. 

 

Door deze infectiepreventietips te volgen, kan uw personeel de omgeving sprankelend en hygiënisch houden en is de kans op uitbraken die zaken- en vakantiereizen van uw gasten kunnen verstoren, verkleind.

 

Om te voorkomen dat verkoudheid- en griepvirussen zich verspreiden, moeten hotels de volgende stappen voor infectiepreventie en -bestrijding overwegen:

  1. Bereid je voor voordat een uitbraak plaatsvindt
    Verzamel een team om mogelijke risico’s te identificeren in hoe uw organisatie zou reageren op specifieke uitdagingen, zoals een griep- of corona-uitbraak. Neem vervolgens voorzorgsmaatregelen zoals extra opslagruimte voor infectiepreventie middelen, persoonlijke beschermingsmiddelen of vaccinaties voor het personeel. Ontwikkel communicatiemateriaal en instructiekaarten om in geval van een uitbraak te laten zien waar gasten en personeel zich aan moeten houden.
     
  2. Moedig handhygiëne aan
    Zorg ervoor dat het personeel het belang inziet van regelmatig handen wassen. Wanneer water en handzeep niet beschikbaar zijn, zorg dan dat er een toegelaten handdesinfectiemiddel kan worden gebruikt. Zorg voor een goede voorraad handzeep en papieren handdoeken in de badkamers, bij de lobby, in het restaurant en bij het zwembad om handhygiëne ook onder de gasten aan te moedigen.
     
  3. Kies het juiste product
    Zorg dat u de juiste  reinigingsmiddelen, desinfectiemiddelen en schoonmaakmaterialen (reinigingsdoeken, sproeiflacons, enz.) bij de hand hebben en direct beschikbaar zijn. Aangezien desinfectiemiddelen een specifieke contacttijd nodig hebben om ziekteverwekkers te doden, kiest u producten met een kortere contacttijd om een betere naleving te garanderen en snel gebruik overdag mogelijk te maken. Desinfectiemiddelen moeten effectief zijn tegen ziekteverwekkers, maar mild voor oppervlakken, gebruikers en bewoners. Veel instellingen maken gebruik van desinfectiemiddelen met AHP®-technologie, die snel werken en een actief ingrediënt bevatten dat wordt afgebroken in zuurstof en water om het milieu minder te belasten.
     
  4. Gebruik schoonmaakwerk plannen en schema's
    Volg de richtlijnen die in de Diversey schoonmaakhandleidingen worden beschreven over de schoonmaakmethoden voor oppervlakken of apparatuur die gereinigd en of gedesinfecteerd moeten worden en volg de stappen. Omdat oppervlakken dagelijks door veel verschillende mensen worden aangeraakt, moet het personeel zich bewust zijn van deze risicovolle contactpunten, zoals afstandsbedieningen van tv's, lichtschakelaars, telefoons, badkamerkranen en deurknoppen. Bacteriën kunnen ook op de loer liggen op minder voor de hand liggende oppervlakken, zoals ijsemmers, menukaarten en haardrogers. Stel schoonmaakschema's op voor gebieden, zoals de receptie, openbare toiletten, fitnesscentra, enz.
     

Geef gasten het ontspannende en zorgeloze verblijf dat ze verwachten. Door de bovenstaande tips op te volgen, is uw accommodatie goed op weg om een schonere en veilige omgeving te bieden en ontvangt u in ruil daarvoor positieve beoordelingen en meer boekingen.